poniedziałek, 21 marca 2016

Bądź jak panda!


Krążą po Internecie takie śmiechy, jak kobieta mówi do swojego faceta: 
„- Nigdy więcej do mnie nie dzwoń! 
    … 
    Dlaczego nie zadzwoniłeś?!
  - Mówiłaś żebym nie dzwonił.
  - Powinieneś zadzwonić mimo to.”
I wszyscy żartują, że kobiety są nielogiczne. Wiecie co? Mężczyźni też! 

    Jest taka grupa, której logiki nie zrozumiem nigdy. NIGDY. Serio. Chodzą ulicami obrażeni na wszystko, rzucają się z pazurami, bo „ten za czarny”, „ten za bardzo rudy” (uprzedzając seksistowskie żarty: nie mówię o rozdrażnionej kobiecie stojącej przy półce z farbami). O rasistów mi chodzi. 
   Pomyślcie. Oni, ładnie mówiąc, nie lubią kogoś za to, że ma w skórze więcej melaniny. Pewnie nawet nie wiedzą co to, a im to przeszkadza. W dodatku czarnoskórzy nie mają na to żadnego wpływu. To tak jakbyście odcinali ludziom nogi za to, że mają dwie, a wy byście chcieli żeby mieli jedną. 
Tak sobie myślę... Jeśli dla „białych” ci „czarni” są fuj, to co jeśli biali rasiści urodziliby się czarni? Wtedy biali byliby fuj? To takie trochę błędne koło jak kot z kromką posmarowaną masłem przywiązaną na grzbiecie. Wiecie, kot spada na cztery łapy, a chleb zawsze tą stroną z masłem. I tak się kręcą, i kręcą. Może połowie rasistów wmówić, że mają czarną skórę, to się nawzajem z tymi „białymi” wykończą. 
A co jeśli (o zgrozo!) typowy śnieżnobiały rasista opali się na brązowo? Przykro mi kolego, chyba czas na samobójstwo. 
    Dobra, dobra, trochę się nabijam, ale głównie chodzi mi o to żebyście nie stali się kolejnym bez(mózgim)kompromisowym wielbicielem bieli. Bo jak powiedział kiedyś ktoś mądry: „Nie oceniaj książki po okładce”. Jeśli kupicie fajne auto to co za różnica czy jest białe, czarne czy różowe? Dalej jest fajne. (Z tym różowym mnie poniosło, wybaczcie). Z ludźmi jest dokładnie tak samo. Charakter, ludzie, charakter się liczy. 



Nie wybrałem sobie miejsca swego urodzenia.
Tak jak nie wybrałem skóry, która tyle nosze.
Jedna rasa, ludzka rasa rozum podpowiada.


I bez względu na wyznanie.
Każdy inni wszyscy równi.
I bez względu na płeć.
Każdy inni wszyscy równi.
I bez względu na skórę.
Każdy inni wszyscy równi.


21.03 - Międzynarodowy Dzień Walki z Rasizmem i Nietolerancją

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz